volgende

Herinner je je de tijd van computers in kasten in de woonkamer? Dat hadden mijn ouders ook. Hip hoor. En ik? Zat vooral ook in die kast. Achter de computer.

What a time to be alive.

Want ik was verliefd. Niet op de jongen voor in de klas of een Backstreet Boy. Nee. Microsoft Paint, dát was mijn eerste liefde. En al snel ontdekte ik een magie tussen vorm en kleur.

Het was niet de jongen voor in de klas of een Backstreet Boy. Microsoft Paint, dát was mijn eerste liefde.

En toen al wist ik het: ik word grafisch ontwerper. Ik schreef het in ieder vriendenboekje dat ik op de basisschool in handen kreeg.

Niet dat ik echt wist wat een ontwerper in de praktijk doet, maar ik werd aangetrokken door alles met letters en kleur. Ik wilde de wereld mooier maken. Dat leek me als eigenwijs kuiken een prima uitgangspunt voor mijn latere carrière.

Wat jaren later, met mijn havo-diploma op zak, ruilde ik het Friese land voor de Zwolse straten. Vanuit mijn pamper met gierende banden naar de kunstacademie. Daar studeerde ik dan eindelijk graphic design — aan ArtEZ Hogeschool voor de Kunsten.

Mijn droom bleek ook mijn passie. Ik studeerde cum laude af, rolde direct in een baan als brand designer en specialiseerde me iedere dag een beetje meer.

En? Wordt de wereld mooier door design? Zeker wel. Maar van kunst ook. En van de zon. En van een goed wijntje in je ene hand en een gin tonic in je andere hand.

Maar branding.. Dat doet nog zoveel meer.

Goede branding brengt werelden bij elkaar. Die van mens en merk.

Goede branding brengt werelden bij elkaar. Die van mens en merk.

Branding maakt merken menselijk, en mensen opmerkelijk.

Helemaal niet zo magisch als ik ooit dacht. Strategisch juist. Dat leer je niet op de academie. Maar later gelukkig wel. Van 's werelds beste strategen en creative directors.

En daar gaat mijn hart dus zo snel van kloppen. De hele rambam: van positionering tot design. Lekkere merken bouwen.

Dat maakt me inmiddels niet alleen brand designer, maar eerder business strateeg en art director. Het gaat niet alleen om een mooi plaatje; alles valt of staat met de juiste positie in de markt.

'Cause I'm in it to win it.

Ik bedoel, merken (en ja mensen: een bedrijf of organisatie is ook een merk) zo aantrekkelijk in de markt zetten, dat mensen ervan dromen. En kwijlen. Tegelijkertijd.

Merken zó aantrekkelijk in de markt zetten, dat mensen ervan dromen. En kwijlen. Tegelijkertijd.

Oke, dat is misschien niet hoe jij het zou omschrijven. Maar, waarom eigenlijk niet?

Als je het voor het kiezen hebt, ligt jouw product dan op ooghoogte in de schappen of worden jouw producten aangekeken door schimmeltenen met ingegroeide nagels?

Als je het voor het kiezen hebt, is jouw dienst er dan eentje die wordt aangeraden 'omdat 'ie zo lekker goedkoop is' of omdat 'ie gewoon de beste in de markt is? En iedereen dit met liefde betaalt voor jouw aanbod, service en merk?

Geeft jouw merk ook intern helderheid? Staan alle neuzen dezelfde kant op en willen jouw teammembers nóóit meer ergens ander werken?

Is jouw merk sexy voor je doelgroep? Is 't the one and only?

Kijken mensen nét iets langer naar jouw merk, en voelen ze zich aangetrokken? Willen ze bíj jouw merk horen?

Zodat ze niet alleen klant zijn, maar ook fan?

En ervan dromen.

En kwijlen.

Tegelijkertijd.

Ik ben benieuwd hoe dit voor je klinkt.

Want ik kan je erbij helpen.

Dus vanaf hier kan het een paar kanten op.

Optie 1: Je wilt nog even weten of ik een lekkere muzieksmaak heb. Snap ik! Luister zelf maar

Optie 2: Je bent weg hier

Optie 3: Je plant een merkgesprek in

De meeste mensen verbazen zich eerst over de uiteenlopende jukebox die zich in mij schuilt, en plannen dan een gesprek in.

Dus! Wil je weten hoe we samen het verschil voor jouw merk gaan maken? Ik ook! Vertel me alles over je organisatie, dan komen we er achter. Plan gratis een merkgesprek met me in. We spreken elkaar snel.

Merkgesprek inplannen

Meer lezen over mijn visie? Laat je gegevens achter, dan ontvang je ze direct in je mailbox.

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.